Jongerencoach en onderwijscoach Haarlem en omgeving

Professionals

  • Training: Contact maken met pubers
  • Lezing: Contact maken als basis van pedagogisch vakmanschap
  • Lezing: De puberijsberg en de warme leraar
  • Workshop: De puberijsberg en de warme leraar
  • Training: De puberijsberg en de warme leraar
  • Train de Trainer: Effectief en Affectief lesgeven aan pubers
  • Training: De Puberijsberg en een warme start.

  • Wat zeggen eerdere deelnemers over de training de Puberijsberg en de warme leraar?

    Reacties van deelnemers:
     

    Laagdrempelig en gezellig, maar zeker ook uitdagend en confronterend. - Brenda Toeset

    Prima cursus en goede bruikbaarheid in de praktijk. - Raymond Dekker

    De cursus geeft inzicht in het denken en doen van (lastige)pubers. Door voorbeelden met elkaar te delen kom je vaak tot een eensluidende oplossing. - Fenneke IJker

    Ik voelde me uitgedaagd om goed naar mezelf te kijken zonder dat het kritisch van aard was. Er was een veilige en open sfeer. Zeer goed. - Eric Huiberts

    Ik vond het erg leerzaam. Ondanks dat ik al zo lang in het onderwijs ben, heb ik veel geleerd. - Tessa de Graaf

    Ingrid was zeer betrokken en deskundig. Wist een open leerhouding in de groep te creëren. Gebruikte veel voorbeelden vanuit haar eigen onderwijspraktijk. Ze weet waar ze over praat en geeft goede opdrachten waar je in de praktijk mee verder kunt. 

    Ze praat met zoveel passie en enthousiasme over haar werk en de inhoud van de cursus! Heel aanstekelijk en een echt voorbeeld! Ingrid zou eigenlijk een module op de lerarenopleiding moeten geven!!! 

    Een zeer bekwame en inspirerende cursusleidster. Ze durft zichzelf kwetsbaar op te stellen en heeft een prettige stem om naar te luisteren. Deze cursus zou verplicht moeten worden voor alle docenten 

    Zeer duidelijk, helder, wordt goed gebracht. Veel afwisseling in werkvormen en mooi naslagwerk. 

    Deze cursus is een voorbeeld voor hoe andere cursussen zouden kunnen verlopen. Ik ben oprecht 100% tevreden. De praktische koppeling naar de praktijk en de concrete, werkbare voorbeelden die zijn besproken kan ik direct toepassen in mijn lessen. Dankzij deze cursus gaan de lessen die ik geef, voor mijn gevoel, merkbaar beter.

     

    Voor meer informatie bel 06 13 600800
Lezing

Contact maken als basis van pedagogisch vakmanschap

Omgaan met ‘lastig gedrag’, elke docent heeft er mee te maken. Over welke leerlingen heb je het dan?Wat kun je hier aan doen? Hoe ga ik als docent om met weerstand, van één enkele leerling of van een hele klas? Hoe zorg ik ervoor dat een leerling zich werkelijk gezien en veilig voelt? Hoe motiveer en inspireer ik jongeren tot leren, in een omgeving waarin pubers zich volledig kunnen ontwikkelen zowel cognitief als sociaal-emotioneel? Zomaar wat vragen die in deze interactieve lezing aan de orde komen. Op school ligt de nadruk vooral op het vergaren van kennis. Scholieren groeien echter op in een heel andere wereld dan de generaties voor hen. Van docenten vereist dit een ander soort vaardigheden. In deze lezing, met veel voorbeelden uit de praktijk, laat Ingrid van Essen, auteur van ‘Effectief en affectief lesgeven aan pubers’, zien dat pubergedrag slechts het topje van de puberijsberg is. Zij reikt handvatten aan waarmee docenten de verborgen kwaliteiten, talenten, gevoelens en behoeften van leerlingen kunnen herkennen om zo écht contact met hen te maken. Dit zorgt voor leerlingen die in de juiste leerhouding staan en heeft ogenblikkelijk een verbindend effect. En daar heb je als docent ook wat aan.

left_bar

DIRECT AFSPRAAK MAKEN

+31 6 13 60 08 00

 



VOLG ONS OP

facebook twitter linkedin